tirsdag 1. desember 2009

The Julekalender.

Diskusjonen om julekalenderen går livlig rundt omkring i de tusen hjem.

-Ungene får alt for mye nå til dags...
-Det skal være forskjell fra julaften og de andre dagene i desember.
-Det er så vanskelig å finne på gaver til alle dagene.
-Unger skal ikke få godterier hver dag..

Jaja....tenker nå jeg.

Når jeg var lita...(høres mer ut som ei gammel dame..hehe) var det ikke snakk om noe pakkekalender.
Jeg fikk en kalender m/små plastikkfigurer, men det hendte at det også var sjokoladefigurer...mmm.

Som 24 åring, med altfor mye fritid og romslig økonomi, broderte jeg min egen kalender.



Joda, nå er den fyllt opp med 48 pakker.
Stakkars kalender! Den sliter nå......
Selv om jeg klager på travle tider, synes jeg at ungene skal få gleden av en pakkekalender. Med søtsaker, opplevelser og andre nyttige ting....;)

Dette gleder i hvertfall mine barn....


Enjoy!

1 kommentar:

Ida sa...

Heisann!

Ja, kalender er det jo bare en gang i året - så da får det heller bli litt på ungenes primisser ;-D

Min kjære har likevel tenkt å sende mail til "Jul i blåfjell"-kalenderprodusentene.. haha.. det er den verste sjokoladen, og kalenderen er ikke verdt 1 øre mer enn 10-kr-kalenderne, likevel gikk han fem på og betalte 129,- for den.. :) Det er jo lureri.. men det er jo alt slikt ;-D

Takk for superkoselig hilsen på bloggen min - smiler fra øre til øre :) Og er HELT enig, blir ikke mye jul UTEN noe rødt. Jeg hadde LITE rødt i fjor - litt trist jul når jeg tenker meg om.. hihi!

Klem