søndag 23. november 2008

Årets juletrepynt...

Da ligger 8 stk snøkrystaller til tørk. Har googlet litt m.h.t stiving av krystallene, og kom frem til at jeg tok den gammeldags fremgangsmåten. Sukker og vann!!! Så får vi se i morgen om dette blir en suksess. Alternativet er tapetlim!
Har også vært på jakt etter andre oppskrifter på krystaller. Er det noen der ute som kan gi meg en førjulsgave i form av en oppskrift???
Har trålet gjennom alle oppskriftene mine ( og den bunken er ikke liten), men uten hell...
Under letinga kom jeg over disse kloke ord, som forteller oss hva julen egentlig er. Nemlig en hel masse minner og tradisjoner. Husker faktisk mye av juletrepynten på treet vi hadde da jeg var lita... Et skummelt nisseansikt, kuler som var inn-hule m.m....

Neste gang jeg står i butikken og vurdere å skifte ut de gamle, kjedelige kulene mine med nye moderne, skal jeg tenke på dette sitatet:

" Juletrepynt blir bare verdifull når den er blitt gammel, hentet ned fra loftet hvert eneste år, litt mer famlet for hvert år som går, men verd sin vekt i minner"
- Peter Grey -

5 kommentarer:

Kristoffa sa...

Så fin snøkrystall du har laget! Dette tenker jeg det blir koselig å henge opp i heimen:)
Det er så sant så sant det du sier om julepynt. Det er liksom litt mer stas med den gamle pynten. Ekstra stas er det jo om den i tillegg er hjemmelaget.

Ha en fortsatt fin dag!

home 4us sa...

Oi, synes det var en kjempefin snøkrystall.

Det var rart at du ikke fikk de stive med sukkerblandingen. Tror ikke det har noe å si at du har tynt heklegarn. kanskje om det er for mye syntetisk i det at det ikke vil stivne?? vet ikke.

Ha ei fin uke!

Stine sa...

Tusen takk for positive ord :) Du virker som en kreativ dame selv, skal følge bloggen din!

Ha ei super uke!

Jorunn sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg! Så fin juletrepynt du hekler :0) Jeg har dessverre ikke noe mønster, men jeg kom på den tanken at du kan sikkert bruke oppskrift på en rund duk som har stjernemønster i midten? Lykke til!

tinemor sa...

Jeg har desverre ikke gjemt på adressen til disse gratis vitage-bildene.
Men du finner dem ved å google Vitage children, eller bare vitage på Image.
Så finner du dem nok.
Lyke til!