tirsdag 9. desember 2008

Engler daler ned i skjul.....

I går fikk vi samlet "barselgjengen" ( ungene er 11 år nå, men vi møtes fremdeles) og denne kvelden var temaet: juleverksted.
Vi har ei i gruppa som er en dreven og proff "tover" og denne kvelden skulle hun lære oss å lage engler av silke og merinoull...
Vi møtte opp med alt fra godt mot til en viss skepsis.....
Men med kyndig veiledning, lærte vi å klippe ut mønster i silke........
.....til å dekke den med ull. Og til slutt tove det, ved å kaste dette i vasken ca 500 ganger....
( Her var det noen som fikk ut litt frustrasjon.....)
Faktisk......med eller uten hull i kjolen, så var alle enige om at dette fikk vi til.....
Siden vi kun hadde satt av denne ene kvelden til dette, ble ikke englene helt ferdige. Jeg mangler hode/hår + "det lille ekstra". Hadde det ikke vært for at jeg nå sitter i Ålesund på et hotellrom, ville nok englene vært ferdige. Her er det foreløpige resultatet....

Dette var kjempegøy!!!
Tusen takk til: Kari, som var den tålmodige og motiverende "læreren"
Nina, for at vi fikk holde på i barnehagen din.
Eli, Lisbeth og Margrethe, for trivelig selskap og deilig kveldsmat!
Gleder meg til å se de ferdige englene......
( Mine kommer dalende til bloggen min, så fort de er ferdige....)

Ha en fortsatt fin førjulsdag!!

4 kommentarer:

Monicas sa...

Hærlighet...en hodeløs engel...men du verden så fin den kommer til å bli;:) glær mæ te resten.....ha en strålende kveld

home 4us sa...

ÅÅ den ser jeg kommer til å bli fin!
Jeg vil og lære å lage en sånn:)

Minnelita sa...

Blir sikkert fin. Fant bloggen din i forbifarten her. Kjempefin blogg. Ha ei fin førjulstid. An-Magritt

Mariann S Sæbjørnsen sa...

Hei og takk for hyggelig hilsen i bloggen min! Håper at du legger ut bilde av kjolen din snart!