onsdag 14. januar 2009

Nytt prosjekt!!!!


Nå er jeg redd jeg har tatt meg vann over hodet. Jeg har sett et 10-talls forskjellige "oldemorstepper" her inne og nå har jeg bestemt meg for å lage et selv.
Jeg startet opp optimistisk og fulgte ei oppskrift jeg hadde liggende.....


 Hjelp!!!!..... Med denne størrelsen på lappene, og jeg ønsker meg et teppe som skal bli 140cm x 200cm, må jeg lage 560 lapper......... Dvs 4480 tråder å feste...

Nå måtte jeg virkelig tenke meg om!!!!

Prøvde meg så på en lapp som var dobbelt så stor.... Ikke fullt så delikat, men da slipper jeg unna med 126 lapper og 1008 tråder å feste...

Overkommelig!! Tror jeg.....;)

Har også vært å kjøpt meg blomster idag.
 Ikke at jeg vil at våren skal komme nå, men jammen meg frisker det opp med litt farger etter at jula ble fjernet.



Ha en fargerik og positiv dag!!!

9 kommentarer:

Ida sa...

ojoj.. duogdu.. du kan virkelig det med å sette arbeidet i perspektiv :-) Hihi.. lykke til uansett! De er jo nydelige da!

Klemmer fra Ida

Monicas sa...

Neida..det fikser du..har et prosjekt liggende, og skal ta det frem etter et skjerf som snart er ferdig,....i hope....fine farger

PillePalle sa...

Hei!

Så fine farger du har valgt for heklelapper!

Jeg hekler lapper med 7 omganger hver. Prøvte 3 eller 4 omganger.hver...nei! Det gikk litt slepende :)

Ha en fin dag!
Hilsen fra Pillepalle

Besta sa...

Ja velkommen etter. Jeg hekler lapper med 6 omganger og det tar si tid det. Et lite tips, fest trådene med en gang ellers blir det nesten uoverkommelig. Nydelig farger du hadde valgt da! Klem fra Besta

Anita sa...

Så fine farger! Litt av ett arbeid, snakker av erfaring, men utrolig kos også da og stas når det er ferdig! Skal igang med ett til etterhvert jeg, men skal gjøre litt annet først! KOs deg! Følger spent med på utviklingen!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan! Velkommen i "aldriferdigteppeklubben"...hi hi. Jeg nærmer meg heldigvis , skulle bare mangle, tror teppet mitt, det uferdige altså, snart fyller 2 år.
Mongrammønstrene mine er kjøpt på antikkmarkeder i inn og utland og noen har jeg arvet.
Klem

PillePalle sa...

Hei på deg!

Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg! Har ikke kommet så langt med hekleteppet jeg. Jeg var vel travelt med alt rundt jobben min... Så er det 22 heklelapper nå, hihi. Ikke mye! Men jeg håper at jeg har litt tid i helgen. Det tar seg ca 30 minutter å hekle hver lappe.... Men jeg (vi) skulle aldri gi opp :)

Ha en kjempefin dag!
Hilsen fra Pillepalle

Anita sa...

Jeg laget mitt ikke så stort, men det kommer jo litt an på hva du skal bruke det til! For som senge teppe må det være såpass, men som koseteppe syns jeg de godt kan være mindre. Kjekt for man kan jo bare bestemme størrelsen etterhvert! Du burde hekle inn trådene etterhvert, så har du bare en tråd pr lapp og feste til slutt! Vet at Lisbeth hadde ett innlegg om det for en tid tilbake, tror det var en liten instruksjons video der også, jeg gjør det, gjorde ikke det med mitt første teppe og klok av skade har jeg gjort det med de to andre lappeteppene! God helg!

Maliva`s verden sa...

Se der ja,ikke gi opp..du er jo langt på vei.Svar på dine ?Jeg har hatt et tidligere innlegg den 30.okt-08 og vist alle de 3 forskjellige teppene.Str.på det siste som er i nydelig bomull skal bli 130x190cm..,to rader igjen..yippe..Lykke til du også:O)Klem fra Maliva